وب سایت فرهنگی مذهبی مهدی الامم

رویدادها ومثلث برمودا

رویدادها ومثلث برمودا
زمان انتشار :
یکشنبه 10 دی 1391 | 09:52
در این جا خالی از مناسبت نیست به این نکته اشاره کنیم که حوادث پیچیده دیگری در دیگر مناطق جهان روی می دهد که از جهت پیچیدگی و ابهام آمیز بودن با حوادث مثلث برمودا هر چند یک بار تکرار می شود

و در نقاط دیگر جهان در طول قرن های متمادی یکی دوبار این حوادث روی می دهد . اینک به چند نمونه ازاین حوادث اشاره می کنیم:

1.در فوریه 1648 خبر گزاری های انگلستان و هلند، پیام استمداد کشتی «اورانج میدان» را پخش کردند که در تنگه «مالاگا» در نزدیکی مالزی دچار حادثه شده بود .این دو خبرگزاری توانستند .

جمله های زیر را از کشتی یاد شده دریافت کنند که می گفت :

- کاپیتان و همۀ افسران دریایی مردند و من تنها کسی هستم که از سرنشینان کشتی زنده ام!

بعداً ارتباط قطع شد و پس از بر قراری مجدد تماس، این جمله را دریافت کردند که می گوید:

-آه، من هم دارم می میرم!

سپس ارتباط به کلی قطع شد و چندین اکیپ نجات به محل حادثه رهسپار شدند، که دیگر دیر شده بود و همۀ سرنشینان به صورت مرموزی بر جای خود خشک شده بودند و چهره های بهت انگیز آن ها هر تماشاگری را به وحشت و حیرت می انداخت.

کاپیتان، افسران و همۀ سرنشینان، از جمله یک سگ در کشتی بود جان خود را از دست داده بودند، در حالی که کوچک ترین نشانی از نیروی مهاجم، مسمومیت و .جز آن دیده نمی شد. و این که چرا و چگونه جان سپرده اند؟ پرسشی بود که کسی پاسخ آن را نداد و این صحنه غم انگیز نیز این سان پایان یافت.

روزنامه جمهوریت و مجله الف باء.

البته این حادثه در مثلث برمودا واقع نشده، بلکه در یک منطقۀ بسیار دور دستی، در میان جزایر فیلیپین و اندونزی روی داده است.

 

2. در یکی از روزهای دسامبر 1955 کشتی مسافربری «جایت» که با مدرن ترین دستگاه ها مجهز بود و «توماس میلر» ناخدای با تجربه و معروف آن را هدایت می کرد با بیست سرنشین از ایتالیا عازم برخی از جزایر دریای اژه بود. فاصلۀ نقطۀ مبدأ و مقصد 250 میل بود.

ناخدا میلر منطقه را به خوبی می شناخت و پیش بینی می کرد که در ظرف دوروز به مقصد برسد و کسی در آن تردید نداشت.

هوا بسیار خوب بود و دریا کاملاً آرام بود .ولی کشتی هرگز به مقصد نرسید.

چندین کشتی و هواپیما در عملیات اکتشافی شرکت کردند و بعد از 38 روز، کشتی را در نزدیکی جزیره «فیجی» یافتند.

در گزارش «روبرتجیمس»چنین آمده است:

ما تمام اجزای کشتی را پیدا کردیم، ولی کوچک ترین اثر و نشانی از اجساد سرنشینان به دست نیاوردیم . قایق های نجات و مواد غذایی در جای خود می باشد و کوچک ترین دلیلی بر حمله و تهاجم و درگیری و اعمال زور به چشم نمی خورد.

به نظر می رسد که کشتی شبانه راه افتاده، و هیچ گونه دامی بر سر راهش نبوده، و تمام برنامه ها دلخواه بوده است... همۀ دستگاه ها از کار افتاده و ساعت الکتریکی در سرساعتده از کار افتاده است.

سالن ها کاملاً مرتب و منظم است و هیچ بی سرو سامانی که علامت درگیری و تهاجم باشد، دیده نمی شود.

تاکنون کسی از سرگذشت آن کشتی، و سرنوشت ناخدا میلر و دیگر سرنشینان آن چیزی نمی داند.

روزنامه جمهوریت، چاپ بغداد، 15 دسامبر 1976، به نقل از مجله علم و زندگی شوروی

3.در همان سال داستان مشابهی بر سر کشتی «کایاماروه» آمد. داستان از این قرار بود که در سال 1955 م. دولت ژاپن متوجه شد که در جنوب شرقی کشور منطقۀ خطرناکی هست که ده ها کشتی در آن جا نا پدید شده، و هواپیماهایی به هنگام پرواز از روی آن منطقه ناپدید شده است.

دولت ژاپن ناگزیر شد آن منطقه را برای کشتی رانی، خطرناک اعلام کند و از رفت و آمد کشتی ها در آن منطقه جلوگیری به عمل آورد.

دولت ژاپن یک اکیپ علمی با کشتی «کاباماروه» به منطقه فرستاد تا به تحقیقات علمی بپردازند و راز ناپدید شدن کشتی ها را باز یابند.

دانشمندان جهت پژوهش عملی رهسپار منطقه شدند و دیگر برنگشتند و تاکنون سرنخی از سرنوشت پژوهش گران به دست نیامده است.

روزنامۀ جمهوریت، چاپ بغداد، شمارۀ 2508، 6 دسامبر 1975

4.در ماه مه 1968 یک ناوشکنآمریکا به نام سکوربیون با 99 سرنشین ناپدید شد و هیچ خبر و اثری از آن به دست نیامد.

روزنامۀ جمهوریت، چاپ بغداد، شمارۀ 2508، 6 دسامبر 1975

5.در ژوئیه 1969 دو کشتی رها شده در نزدیکی مجمع الجزایر آزور (در شمال اقیانوس اطلس) کشف شد که قایق های نجات، مواد غذایی و منبع آب آشامیدنی کاملاً سالم بود و از سرگذشت کشتی و سرنوشت سرنشین های آن ها خبری نبود.

روزنامۀ جمهوریت، چاپ بغداد، 15 دسامبر 1976)

6.در سال 1970 یک هواپیمای باربری شوروی در حالی که به زلزله زدگان پرو (در آمریکای جنوبی) اعانه می برد، ناپدید شد و خبری از آن به دست نیامد. آخرین تماسی که این هواپیما با بی سیم انجام داده بود، در منطقۀگرینلند (گروئنلند) در شمال اقیانوس اطلس بود.

مجلۀ الف باء، چاپ 31 مه 1978

7.نفت کش «بیرجیایسترا» نیز دقیقاً به همین سرنوشت دچار شد. این نفت کش در تاریخ 29 نوامبر 1975 از بندر توبارو در برزیل، عازم «کیمستو» در خلیجتوکیو شد.

محمولۀ این کشتی آهن خام بود که ارزش آن را نُه میلیون دینار عراقی تخمین می زنند.

تعداد 32 نفر ملوان با این کشتی به راه افتادند.

مقرر بود که این کشتی در مدت 37 روز این مسیر را بپیماید و در پنجم ژانویه 1976 به مقصد برسد، ولی هرگز به مقصد نرسید. و پس از تلاش فراوان سرنخی از سرگذشت آن و سرنوشت سرنشینان آن به دست نیامد.

مجلۀ الف باء، چاپ 31 مه 1978

سرگذشتی جالب

پنج سال در روز 25 دسامبر 1977 داستان جالبی اتفاق افتاد که همۀ خبر گزاری های مهم جهان آنرا در همان روز نقل کردند.

روزنامۀ جمهوریت، چاپ بغداد، 29 دسامبر 1977

این داستان یکی از پیچیده ترین حوادث مثلث برمودا است. در این حادثه نزدیک بود که هواپیمای دی . سی .8 به سرنوشت مرگ باری دچار شود که در آخرین لحظات سقوط مورد عفو قرار گرفت. سرنشینان این هواپیما از چند قدمی مرگ برگشتند و چیزی نمانده بود که در کام حوادث فرو بروند و به قربانیان مثلث برمودا بپیوندند.

مشروح داستان این هواپیما را از زبان جراید می شنویم :

در تاریخ 25 دسامبر 1977 یک فروند هواپیما دی .سی .8 متعلق به شرکت هواپیمایی «برانیف ایرلین» از نیویورک به مقصد پاناما به پرواز در آمد. و مقرر بود که این مسیر را در مدت دو ساعت بپیماید.

هواپیما به جزایرپاناما نزدیک می شد، و جزیره های پاناما در زیر بالهای هواپیما خودنمایی می کرد، که ناگهان حادثه ای روی داد!

نخست هواپیما تکان مختصری خورد و سپس اوج گرفت و در نهایت اوج خود، فرفره وار به دور خود چرخید و سپس راه افتاد . سرنشینان هواپیما به شدت احساس وحشت کردند، زمین و زمان در دیده هایشان تیر و تار شد. و در حالی که دو دستی به صندلی های خود چنگ زده بودند از یکدیگر می پرسیدند : چه شده؟

گفت و گوهایی که در میان مسافران ردّ و بدل می شد حاکی از ترس و وحشت صرف نبود، بلکه از یک نوع بهتزدگی حکایت می کرد.

آن گاه هواپیما در زیر آسمان صاف کبود رنگ به پرواز خود ادادمه داد و در کابین کاپیتان تمام دستگاه ها به خوبی کار می کرد و هرگز عقربه ای در برابر او علامت خطر را نشان نمی داد. در عین حال باز هم هواپیما به هدایت کاپیتان اهمیتی نمی داد و از فرمان های او پیروی نمی کرد و تحت فرمان خارجی که اثرش در صفحۀ هواپیما منعکس نبود به راه خود ادامه می داد! و هر لحظه به سطح اقیانوس نزدیک تر می شد ... تا جایی که مسافران از دریچه های کوچک هواپیما امواج اقیانوس را در نزدیکی خود مشاهده می کردند! در لحظاتی که نزدیک بود هواپیما طعمۀ امواج دریا شود، ناگهان معجزهای شد و هواپیما به طور اعجاز آمیزی نجات یافت و از دویست متری سطح اقیانوس به حالت عادی بازگشت و تحت فرمان کاپیتان درآمد.

در اثر این فرود خارج از حد معمول، شماری از مسافران زخم برداشتند.

کاپیتان وقتی که بر هواپیما سیطره یافت خود را در نزدیکی میامی دید و برای ارزیابی وضع هواپیما در فرودگاه میامی فرود آمد. پس از آن بررسی فراوان کوچک ترین نقص فنی در هواپیما نیافتند و هرگز راز آن حوادث را نتوانستند دریابند.

پژوهش گران پس از تلاش فراوان به این نتیجه رسیدند که این رویدادهای عجیب و غریب فقط یک عامل داشته، و آن تجاوز به حریم هوایی «مثلث برمودا» است.

مجلۀ الاسبوع العربی، شمارۀ 1001، 18 دسامبر 1978

 

جستجو
عضویت
اوقات شرعی

اوقات شرعی به افق کرمان

اذان صبح 04:11:12
طلوع خورشید 05:29:44
اذان ظهر 11:30:07
غروب خورشید 17:30:04
اذان مغرب 17:45:52
نظر سنجی
نظر شما در مورد وب سایت مهدی الامم چیست ؟