وب سایت فرهنگی مذهبی مهدی الامم

در برمودا چه می گذرد؟

در برمودا چه می گذرد؟
زمان انتشار :
یکشنبه 10 دی 1391 | 10:07
حوادثی که در 150 سال اخیر در برمودا روی داده و دانشمندان را دچار سردرگمی کرده است، بسیار جالب و در عین حال پیچیده است،

، زیرا از این حوادث کوچکترین اثر و نشان و سرنخی به دست نمی آید که پژوهش گران بتوانند بر اساس آن معمای «مثلث برمودا» را حل کنند و حداقل گامی به سوی کشف آن بردارند.

گذشته از رسانه های گروهی، آمارهای رسمی نیز تصریح می کند بر این که حوادث شگفت و غیر قابل توجیه این مثلث بیش از صدها و هزارهاست، ولی هیچ تفسیر و تأویلی از این رویدادها در دسترس نیست. از این که رویدادهای مهم این مثلث را که در روزنامه ها و مجلات علمی کشور از منابع خبری شرق و غرب نقل شده، دسته بندی کرده، نمونه هایی را برای خواننده گرامی نقل می کنیم:

1.سرگذشت کشتی «ماری سیلست»

در دسامبر 1872 میلادی کشتی «ماریسیلست» بدون هیچ فنی بر روی آب های اقیانوس اطلس پیدا شد. این کشتی مدتی پیش به هنگام عبور از مثلث برمودا ناپدید شده بود.

کشتی از هر جهت بی نقص و بی عیب بود و همۀ دستگاه های کشتی سالم و دل خواه بود. موتور سالم بود، مواد سوختی به قدر کافی بود، سیم ها و لوله ها و طنابها محکم و سالم بود. مخزن آب پر بود و برای مدت شش ماه، آب آشامیدنی سرنشین ها در مخزن موجود بود وکوچک ترین علامتی که نشان دهندۀ هجوم و حمله و تعرضی باشد به چشم نمی خورد.

کشتی از هر جهت سالم بود و بدون هیچ نقص و دستبردی به روی آب ها رها شده بود.

از سرگذشت کشتی و سرنشینان آن هیچ خبری نبود. در کابین ناخدا، دفتر باز بود و تمام اطلاعات تا وقتی که کشتی به «جزیره های ازور» در نزدیکی مثلث برمودا برسد در آن ثبت شده بود.

در کشوری میز کاپیتان پول، جواهر و اوراق بهادار فراوانی بود که دست نخورده بود و در آن جا پیراهن کودکی بود که در ماشین خیاطی بود و دوختش کامل نشده بود.

غذای سرنشینان روی میز به دقت چیده شده بود و نیازمندی های آنان در جاهای معین خود محفوظ بود، ظرف ها و تانکرها پر از آب آشامیدنی و صندوقها و یخچال ها پر از مواد غذایی بود. آب و مواد غذایی ذخیره شده برای مدت شش ماه، سرنشین های کشتی را بی نیاز می ساخت.

همه چیز در جای خود و کوچک ترین اثر و نشانی از درگیری و اعمال فشار بر سرنشینان کشتی دیده نمی شد ولی معلوم بود که سرنشینان کشتی کجا رفته اند؟ و بر سر آنان چه آمده است؟

مجله الف باء، شماره506، چاپ بغداد، 31مه 1978م.

برخی از جراید می افزاید: همه چیز در جای خود بود به جز دو چیز که همراه سرنشینان ناپدید شده بود:

1.اسناد و مدارک مربوط به کشتی؛

2.دستگاه سدسی

3.دستگاه سدسی، دستگاهی است که بر اساس تئوری انعکاس نور ساخته شده و برای اندازگیری زاویه ها به کار می رود. بیش ترین مورد استفادۀ این دستگاه در کشتی هاست که برای اندازه گیری زاویۀ ارتفاع خورشید به کار می برند و بدین وسیله طول و عرض جغرافیایی محل کشتی و موقعیت آن را بر روی نقشه به دست می آورند. این دستگاه با دست قابل حمل و نقل است.

الموسوعه العربیة المیسرة، چاپ دوم، ص 197

تلاش پژوهشگران برای یافتن سرنخی که پرده از سرگذشت کشتی و سرنوشت سرنشینان آن بر می دارد بی نتیجه ماند و به جایی نرسید و مراکز تحقیق، بدون یافتن هیچ خبر و اثری از سرنشینان کشتی «ماری سیلست» به کار خود پایان داند. و به این طریق تلاش های طاقت فرسای مرکز تحقیقات انگلستان و کوشش های پلیس اسکاتلند عقیم ماند و سر نخی به دستشان نیامد.

روزنامۀ جمهوریت، شماره 2828، چاپ بغداد، 15دسامبر1976م.

2.سرگذشت«اتلانتا» ناو جنگی انگلستان

در سال 1880 م. یک ناو جنگی به نام «اتلانتا» متعلق به بریتانیا با 290 سرنشین از جزیرۀبرمودا حرکت کرد و پس از مدت کوتاهی ناپدید شد و در مدت یک صد سالی که از ناپدید شدن آن می گذرد کوچکترین خبری از ناو و سرنشینان آن به دست نیامده است.

مجلۀ الف باء، چاپ بغداد، 31 مه 1978 م.

3.سرگذشت پنج هواپیمای ناپدید شدۀ آمریکایی

یکی از پیچیده ترین حوادث مثلث برمودا، ناپدید شدن پنج فروند هواپیمای جنگی آمریکا، از نوع «تی.بی.ام.افینگر3» است.

خبرگزاری های جهان و جراید کشور، از جمله روزنامۀ جمهوریت و مجلۀ الف باء

در پنجم دسامبر 1945 م. 5 فروند هواپیمای آمریکایی، از فرودگاه «فورث لودیر بولایه» فلوریدا برای یک عمل اکتشافی همزمان پرواز کردند و از فراز فرودگاه به سوی مثلث برمودا، به پرواز اکتشافی پرداختند.

ساعت یک و پانزده دقیقه بعد از ظهر، ستوان یکم «چارلزتایلور» کاپیتان و فرماندۀ پرواز اکتشافی با برج مراقبت فلوریدا تماس برقرار کرد و مطالب زیر، بین او و برج مراقبت رد و بدل شد:

-من چارلز تایلور هستم، برج مراقبت را می خواهیم، وضع فوق العاده ای روی داده است، ما تسلط خود را از دست داده ایم، ما بیچارهشدیم، راه را گم کرده ایم، زمین را نمی بینیم!

-تکرار می کنم:

ما زمین را نمی بینیم، همه چیز برای ما در هم ریخته است، حتی دریا هم برای ما دگرگون شده است، ما تا کنون دریا را به این صورت ندیده ایم، ما نمی توانیم زمین را ببینیم، ما را راهنمایی کنید، ما نمی توانیم زمین را ببینیم.

-برجمراقبت: کجا هستید؟ موقعیت خود را تثبیت کنید.

-چارلز: ما نمی دانیم کجا هستیم؟! به نظر می رسد گم شده ایم!

-برج مراقبت: آیا به سوی غرب در پرواز هستید؟

-چارلز: ما اصلاً نمی دانیم شرق و غرب کجاست؟ حتی دریا نیز به شکلی که باید باشد، نیست.

در اینجا ارتباط برج مراقبت با چارلز تایلور قطع شد، و پس از تلاش فراوان برج توانست که تماس خود را با پرواز 19 از نو برقرار کند.

-چارلز: قطب نما، دیوانه وار به دور خود می چرخد! قطب نما خراب نیست ولی سراسیمه می چرخد! شاید ما در نزدیکی فرودگاه باشیم ولی اصلاً نمی دانیم کجا هستیم؟!

-برج مراقبت: با استمداد از خورشید به سوی شمال برگردید و به سمت خورشید پرواز کنید.

-چارلز: ما بر فراز جزیرۀ کوچکی هستیم و جز آن چیزی را نمی بینیم!

اینجا ارتباط برج با ستوان چارلز به کلی قطع شد، ولی برج مراقبت همچنان مکالمات هواپیماها را با یکدیگر می شنید که بیچارگی و پریشانی خود را از این رویداد مرموز با یکدیگر بازگو می کردند و همۀ آنها از وضع مشابهی سخن می گفتند. در ضمن این گفتگوها یکی از خلبانها ابراز کرد که من خیال می کنم ما از فلوریدا دور شده ایم و به سوی مکزیک می رویم. چارلز تایلور پیش نهاد کرد که همگی 180 درجه تغییر مسیر دهند تا شاید در سمت فلوریدا قرار بگیرند. هنگامی که مسیر خود را تغییر دادند به تدریج صدایشان ضعیف تر و ضعیف تر شد تا به کلی قطع گردید.

آخرین جمله ای که توسط برج مراقبت شنیده شده جملۀ زیر است:

-ما بر فراز آب های سفیدی قرار گرفته ایم!

این تعبیر از زبان کاپیتان «جورج ستایگر» ضبط شده که مسئولان برج مراقبت را مخاطب قرار داده، داد می زند که ما نمی فهمیم کجا هستیم؟ فقط احساس می کنیم که بر فراز آبهایسفیدی قرار گرفته ایم.

مجلۀ الکفاح العربی، به تاریخ 19 فوریۀ 1979 م.

تنها چیزی که از دست مسئولان برج مراقبت بر می آید، گوش دادن به گفتگوی خلبانها بود، که با دقت به سخنان آنان گوش فرا می دادند و می فهمیدند که به کلی دید خود را از دست داده اند حتی خورشید را هم نمی بینند.

آنان در یک حالت بهت زدگی، تعجب و شگفتی خود را برای یکدیگر بازگو می کردند.

از سخنانشان برمی آمد که باد خزان بر بهار زندگی شان وزیده و همه دستگاه های هواپیماها از کار افتاده است.

4. سرگذشت 240 کشتی اکتشافی

هنگامی که ارتباط پنج هواپیما با فرودگاه فلوریدا به کلی قطع شد، برای مسئولان فرودگاه مسلم شد که هواپیماها با خطر مرگ باری مواجه شده اند. از این رهگذر در همان روز یک هواپیمای اکتشافی غول پیکر برای ردیابی هواپیماهای ناپدید شده به پرواز در آمد. این هواپیما که گذشته از کاپیتان، سیزده ملوان ورزیده و کارآزموده ای را هم با خود برده بود چند دقیقه پس از اوج گرفتن با برج مراقبت تماس گرفته و چنین گفت:

من در اوج 1800متری هستیم، این جا آن چنان باد شدیدی در حال وزیدن است که... و بلافاصله ارتباطش قطع شد.

و بذین سان این هواپیما نیز برای همیشه ناپدید شد و به ابدیت پیوست.

روزنامۀ جمهوریت، شماره 2508. یک روز بعد 6دسامبر1945

بزرگ ترین عملیات اکتشافی در تاریخ هواپیمایی جهان آغاز گردید تا شاید سر نخی از سرگذشت مرگ بار شش فروند هواپیمای آمریکایی به دست آید.

دراین عملیات اکتشافی240کشتی اقیانوس پیما، 67فروندهواپیما، چهارناوشکن، 18قایق نگهبانی مرزهای آبی، وتعداد بی شماری ازکشتی ها وقایق های شخصی وصدهاهلی کوپروهواپیمای شخصی وهزاران دریانوردمتعلق به ناوگان دریایی انگلستان وجزایرباهاما، شرکت کردند.

این عملیات اکتشافی که بزرگ ترین عملیات اکتشافی هوایی-دریایی می باشد، کوچک ترین سرنخی ازسرگذشت هواپیماهای شش گانه وسرنوشت کاپیتان های آن هابه دست نیاوردوهیچ نشانی از اسکلت هواپیماها، یااجسادسرنشین های آن هانیافت وبدون هیچ نتیجه ای به عملیات خود پایان داد.

روزنامۀ جمهوریت، شماره2508، چاپ بغداد، 6دسامبر1975.

5.سرگذشت جت های سوخت رسان

درسال 1963دوهواپیمای جت که درآسمان به هواپیماها سوخت می رساندندبرفرازمثلث برمودابدون هیچ عامل ظاهری منفجرشدند.

مجله انباءمسکو، 22اکتبر1977.

6.سرگذشت ناوجنگی اوچکرافت

در یکی از روزهای دسامبر1967ناو جنگی اوچکرافت در حالی که با دوربین مسئولان اسکلۀ میامی دیده می شد،، در برابر دیدگان آنها در منطقۀ مثلث برمودا ناپدید گشت و تا کنون هیچ خبری از آن دریافت نشده است.

7.حوادث سال 1975

در سال 1975 چهار حادثۀ مهم دریایی در مثلث برمودا روی داد، که تفصیل آن را خبر گزاری ها مخابره کردند و رسانه های گروهی خبر آن را منتشر کردند.

مجله انباِ مسکو، 22اکتبر1975.

8. حوادث سال1976

ودر سال1976شش حادثۀ وحشتناک در منطقه مثلث برمودا به وقوع پیوست که در هر یکی ده ها نفر قربانی شد و در کام آب های مثلث فرو رفت.

مجله انباِ مسکو، 22اکتبر1977.

9.آماررسمی

حوادثی که درمثلث برموداروی می دهد ودرروزنامه ها ودرخلال اخبارخبرگزاری ها منعکس می شود قابل شمارش نیست ولی جالب این است که بیش از یک صدحادثه هوایی-دریایی در سی سال گذشته درآماررسمی کشورها ثبت شده است که از ناپدیدشدن بیش از یک صدهواپیماوکشتی دراین منطقۀاسرارآمیزحکایت می کند.همۀ این حوادث به صورت مرموزی درمثلث برموداودرمنطقه ای بین جزیره های برموداوجزیره های پاناما به وقوع پیوسته است وسرنخی ازاین حوادث به دست پژوهش گران نیفتاده است.

روزنامۀ جمهوریت، 15دسامبر1976، به نقل از مجله علم وزندگی شوروی.

به طوری که درلابه لای رویدادهامنعکس بود، این حوادث اختصاص به کشتی هاوهواپیماها نداشت، بلکه درموارد بسیاری کشتی ها روی آب رها شده بود ولی سرنشینان آنها به صورت مرموزی ناپدیدشده بودند،

چنان که برخی ازمجله های علمی به آن تصریح کرده اند:

حقیقت امر این است که مسئله ناپدید شدن اختصاص به کشتی ها و هواپیماها ندارد، بلکه تاکنون ناپدید شدن بیش از هزار نفر تثبیت شده است، و این عدد کوچکی نیست و در 150 سال گذشته مثلث اسرار آمیز برمودا صحنۀ حوادث مرموز فراوانی بوده است که ناپدید شدن صدها کشتی و هواپیما و هزاران تن سر نشین آن ها را در این نقطۀ اعجاب انگیز به نمایش گذاشته است.

مجله الف باء، 31 مه 1978.

 

جستجو
عضویت
اوقات شرعی

اوقات شرعی به افق کرمان

اذان صبح 04:10:39
طلوع خورشید 05:29:14
اذان ظهر 11:30:27
غروب خورشید 17:31:15
اذان مغرب 17:47:03
نظر سنجی
نظر شما در مورد وب سایت مهدی الامم چیست ؟