وب سایت فرهنگی مذهبی مهدی الامم

خانه هایی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف به آنها عنایت می کند

خانه هایی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف به آنها عنایت می کند
زمان انتشار :
شنبه 30 فروردین 1399 | 23:45
خانواده مهدوی با عمل و رفتار خود، دیگران را عاشق و واله امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف می کند، حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه و شریف به آنها گوشه چشم دارند و پایگاه محبان اهل بیت علیه السلام محسوب می شود...

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خانه هایی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف به آنها عنایت می کند

خانواده مهدوی با عمل و رفتار خود، دیگران را عاشق و واله امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف می کند، حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه و شریف به آنها گوشه چشم دارند و پایگاه محبان اهل بیت علیه السلام محسوب می شود.

خانواده مهدوی، خانواده ای آرمانی و معنوی است که علاوه بر داشتن همه ارزش های انسانی و اخلاقی، به طور ویژه به دو موضوع خدامحوری و امام محوری توجه دارد چنان که خانه و خانواده رنگ و بوی توجه، عشق، عرفان و اطاعات از خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف می دهد.
خانواده مهدوی یعنی خانواده ای عارف، عاشق و مطیع امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف این خانواده احساس یتیمی را دارد که از پدر خویش دور مانده و روز و شب خود را با یاد و داغ فراق امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف سپری می کند.

در خانواده مهدوی، معنویت حرف اول را می زند و افراد مقید به امانتداری، ادب، نماز اول وقت، سحرخیزی و تلاوت قرآن اند و حداقل روزی یک سلام صمیمی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف می دهند.

 

اهتمام خانواده مهدوی به تربیت مهدی یاوران
خانواده مهدوی با عمل و رفتار خود، دیگران را عاشق و واله امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف می کند و اعضای آن فرزندان معنوی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و شریف محسوب می شوند.

یاس و تنبلی، بُخل، تنگ نظری، ظلم، خیانت، فرار از مسئولیت های خانوادگی و اجتماعی در این خانواده راه ندارد؛ به عبارت بهتر، خانواده مهدوی و مهدی یاور یعنی خانواده ای که در مسیر جان فشانی برای حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه و شریف قدم بر می دارد و از رفاه، خانه، وقت، ثروت و حتی در صورت لزوم از اهدا جان هم دریغ نمی کند، به همین دلیل در زیارت جامعه کبیره می خوانیم:

بِأبى أنْتُمْ وَ اُمّى وَ نَفْسى وَ أهْلى وَ مالى

پدر و مادرم و خودم و خانواده ام و مالم به فدای شما.

 

عنایت ویژه امام زمان عجل الله تعالی فرجه و شریف به خانواده مهدوی
خانه مهدوی، محیطی کوچک برای اجرای وظایف انتظار است و حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه و شریف به آن گوشه چشمی دارند و خانه محبان اهل بیت علیه السلام محسوب می شود.
در مقام مقایسه بین فرهنگ خانواده و تمدن مهدوی، اشتراکات و اهداف همسوی متعددی به چشم می خورد که پرداختن و توجه به این اصول مشترک در جهت تقویت فرهنگ خانواده در راستای همسویی و همانندسازی هرچه بیشتر با فرهنگ مهدویت می تواند تاثیرگذار باشد تا از این طریق بتوان به تربیت سربازان مهدی باور در خانواده خود بپردازیم.
انسان در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود، نیازمند آرامش و آسایش، خوشی و خوشبختی است و به آرامش بیش از آسایش نیاز دارد، آنچه امروزه بشر را در یک چرخه رنج و افسردگی و سردرگمی قرار داده است، توجه افراطی به آسایش و خوشی و تن آسایی و بی توجهی به عوامل پایدار آرامش و خوشبختی و روح آسائی است.

 

رحمت و کرامت؛ بنیان خانواده مهدوی

مولف کتاب «خانواده مهدوی» با بیان اینکه خانواده سالم و صالحِ مهدوی و منتظر باید ضمن تلاش برای تامین آسایش و خوشی، هزینه های مادی و معنوی فراوان تری برای تامین خوشبختی و آرامش روحی اختصاص دهد، ابراز کرد: محور ارتباطات در یک خانواده مهدوی براساس اصل رحمت، سکونت، کرامت، روابط عاطفی عمیق و ایجاد آرامش استوار است زیرا یک خانواده مهدوی با درک تفاوت مبنایی میان «خوشبختی» و «خوشی»، تمام تلاش خود را برای تامین خوشبختی «سعادت دنیوی و اخروی» و در کنار آن برای تامین خوشی و رفاه به کار می بندد.

امام سجاد علیه السلام می فرمایند: وَ اَمّا حَقُّ الزَّوجَةِ فَاَنْ تَعْلَمَ اَنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَها لَكَ سَكَنا وَ اُنْسا فَتَعْلَمَ اَنَّ ذلِكَ نِعْمَةٌ مِنَ اللّه ِ عَلَیْكَ فَـتُـكْرِمَها وَ تَرْفُقَ بِها وَ اِنْ كانَ حَقُّكَ اَوجَبَ فَاِنَّ لَها عَلَیْكَ اَنْ تَرْحَمَها.

 حق زن این است كه بدانى خداوند عزوجل او را مایه آرامش و انس تو قرار داده و این نعمتى از جانب اوست، پس احترامش كن و با او مدارا نما، هر چند حق تو بر او واجب تر است اما این حق اوست كه با او مهربان باشى.

 

دیدگاه شهید مطهری پیرامون لزوم صلح و سازش در خانواده

به ‏طور قطع در میان زن و مرد باید صلح و سازش برقرار باشد.

اما صلح و سازشی که در زندگی زناشویی باید حکم فرما باشد با صلح و سازشی که میان دو همکار، دو شریک، دو همسایه، دو دولت مجاور و هم مرز باید برقرار باشد، تفاوت بسیار دارد.

 صلح و سازش در زندگی زناشویی نظیر صلح و سازشی است که میان پدران و مادران با فرزندان باید برقرار باشد که مساوی است با گذشت و فداکاری و علاقه مندی به سرنوشت یکدیگر و شکستن حصار دوگانگی و سعادت او را سعادت خود دانستن و بدبختی او را بدبختی خود دانستن، برخلاف صلح و سازش میان دو همکار یا دو شریک یا دو همسایه یا دو دولت مجاور.

 این گونه صلح ها عبارت است از عدم تعرض و عدم تجاوز به حقوق یکدیگر.

پدر میان دو دولت متخاصم «صلح مسلح» هم کافی است.

اگر نیروی سومی دخالت کند و نوار مرزی دو کشور را اشغال کند و مانع تصادم نیروهای دو کشور شود، صلح برقرار شده است زیرا صلح سیاسی جز عدم تعرض و عدم تصادم مفهومی ندارد.

اما صلح خانوادگی غیر از صلح سیاسی است.

در صلح خانوادگی عدم تجاوز به حقوق یکدیگر کافی نیست، از صلح مسلح کاری ساخته نیست.

چیزی بالاتر و اساسی تر ضرورت دارد؛ اتحاد و یگانگی و آمیخته شدن روح ها باید تحقق پذیرد، همچنان که در صلح و سازش میان پدران و فرزندان نیز چیزی بالاتر از عدم تعرض ضروری است.

 

جستجو
عضویت
اوقات شرعی

اوقات شرعی به افق کرمان

اذان صبح 04:40:09
طلوع خورشید 06:05:46
اذان ظهر 12:44:16
غروب خورشید 19:22:23
اذان مغرب 19:39:05
نظر سنجی
نظر شما در مورد وب سایت مهدی الامم چیست ؟